19. august 2009

Første barnet på månen


Vi er så heldige å ha en slags bokcafe her jeg bor. Forleden dag sto det utstilt en barnebok på det bordet jeg satte meg for å innta dagens kafe. "Det første barnet på månen" av radarparet Bjørn Arild Ersland og Lars M.Aurtande.
"Peter har fått bursdagspresang: Han skal bli det første barnet på månen. Snart er den store dagen her, og moren hans skal få trykke på startknappen. Han skal fly fire dager alene i romraketten, ute i det uenderlige verdensrommet. Og så begynner han plutselig å angre seg..."
Omslaget fanget nyskjerrigheten min med en gang. Jeg ble sittende å lese hele boka, som forøvrig ikke inneholdt mange linjer tekst. Lo for meg selv der jeg satt, og tenkte at "wow, dette er litt skummelt"! Tøffe, om ikke litt gutteaktige illustrasjoner utført på et morsomt vis. Godt utført grafisk arbeid blandet med tegninger og variert glansgrad på papiret, gjorde dette til en eksperimntell bok av slaget jeg liker!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar